2016. január 1-től vezetik be a plasztikkártya alapú Erzsébet-utalvány Plusz kártyát.

A kártyán a hatféle Erzsébet-utalvány ‒ az Étkezési, az Ajándék, az Iskolai, a Kultúra, a Sport és a Gyermekvédelmi ‒ egyenlegei külön-külön zsebeken keresztül érhetők el és használhatók fel. Az egyes zsebek felhasználhatósága megegyezik a papíralapon kibocsátott Erzsébet-utalványok felhasználási körével.

Ezt kell tudni az Erzsébet-utalvány Plusz kártyáról:

  • a mágnescsíkkal rendelkező utalványkártya érvényessége három év
  • a kártya névre szól, így munkahelyváltás esetén a munkavállaló magával viheti.
  • a feltöltött összegek felhasználási ideje megegyezik a papíralapú utalványokéval
  • bármekkora összeg feltölthető a kártyára, de az adózási vonzatra figyeljünk!
  • a biztonságos használatot  a PIN kóddal való vásárlás, és a nemzetközi MasterCard-csoport garantálja
  • az utalványkártyával szinte bármilyen termék megvásárolható, a vásárlás összege pedig forintra pontosan, kerekítés nélkül fizethető meg
  • a kártya egyenlege bármikor lekérdezhető, illetve a tranzakciókat is meg lehet tekinteni
  • elhagyott vagy ellopott kártya esetén le lehet tiltani a kártyát, így a rendelkezésre álló összeg nem vész el
  • Országos elfogadóhelyi hálózatban felhasználható: Aldi, Auchan, CBA, Coop, Reál, Spar, Tesco üzletekben ( az elfogadóhelyek köre dinamikusan növekszik)
  • az Erzsébet-utalvány Plusz kártya elfogadását az adott üzlet bejáratán elhelyezett matrica jelzi majd
  • Társkártya várhatóan 2016-tól igényelhető.

FONTOS:
– Erzsébet-utalvány Plusz kártyával és bankkártyával egy vásárláson belül ‒ átmenetileg ‒ nem lesz lehetséges a fizetés.
– Tesco önkiszolgáló kasszáknál és Tesco házhoz szállítás esetén nem használható az elektronikus utalvány.
– On-line fizetés 2016 folyamán válik lehetségessé, addig átutalással történhet a zsebek feltöltése a munkáltató részéről.
– Egy tranzakción belül csak egy zseb értékével lehet fizetni.

Az elektronikus utalványkártya mellett a papíralapú utalványok továbbra is forgalomban maradnak, azok elfogadásában nincs változás.

A munkáltató továbbra is a már megszokott Online Megrendelői Felületen adhatja le kártyarendelését, és egyszerre több műveletet is végezhet:
– kártyarendelés
–  kártyafeltöltés
–  papír alapú Erzsébet-utalvány rendelése.

Amennyiben a munkáltató idén rendeli meg az Erzsébet-utalvány Plusz kártyát, a kártyák gyártási és szállítási költségét az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. átvállalja.

http://www.erzsebetutalvanyplusz.hu/munkaltato.html

A Cafetéria juttatások adóterhe 2016-ban minimálisan csökken. Nézzük át a főbb tudnivalókat:

  • éves keretösszeg 450.000 Ft
  • 200.000 Ft-ig a Szép-kártyán kívüli juttatás 34,51%-os adóteher mellett adható (Erzsébet utalvány vagy Erzsébet-utalvány Plusz kártya, önkéntes egészségpénztár, önkéntes nyugdíjpénztár, iskolakezdési támogatás, helyi utazási bérlet,….)
  • 250.000 Ft-ig a Szép-kártya három „zsebébe” (vendéglátás, szállás, szabadidő) utalt támogatás szintén 34,51%-os adóterhet visel
  • a 450.000 Ft-on felüli juttatás adóterhe 49,98%.

A 2016-os cafetéria szabályokat módosíthatja az Európai Unió Bírósága ítélete, mely 2015. végén vagy 2016. elején lesz jogerős. Több francia utalványforgalmazó cég szerint a magyar cafetéria szabályozás több ponton ellentétes az Uniós joggal, így kötelezettségszegési eljárást kezdeményeztek Magyarország ellen. A Kormány az ítélet megléte után dönthet a béren kívüli juttatások módosításával kapcsolatban.