2018. január 01-től nagy változás jön a kezdő vállalkozások életében. A NAV az induló cégeket – ide értve az egyéni vállalkozókat is – 6 hónapig mentorálja. A mentorálásban történő részvétel önkéntes.

A támogatás keretében az adószám megállapítását követően az Adóhatóság 30 napon belül ingyenes tájékoztatást nyújt az adózót érintő adókötelezettségekről és azok teljesítésére vonatkozó tudnivalókról, valamint személyes kapcsolatfelvételt kezdeményez.

A mentorálási időszak a kapcsolatfelvétel kezdeményezésétől számított 6 hónapig tart.

A NAV az adózó elektronikus tárhelyére küldi meg a legfontosabb tudnivalókat tartalmazó tájékoztatóját.

Ezt követően az adózónak jeleznie kell majd az Adóhatóság felé, ha további konzultációra igényt tart. Ez alapján akár személyesen akár írásban tájékoztatást kérhet az adózását érintő kérdésekben.

Több kérdés is felvetődik ezzel kapcsolatban:

  • ez a mentor-rendszer vajon hasonlóan fog működni mint a kiemelt adózóknál a referens-rendszer? ( ott minden cégnek van egy kapcsolattartó-ügyintézője, aki bármilyen adózási kérdésben segítségére lehet az adózónak)
  • lesz-e vajon elég emberi erőforrása az adóhatóságnak arra, hogy az elektronikusan kiküldött tájékoztatón túl további, egyénre szabott tájékoztatást adjon a vállalkozások számára?

Mivel sok kezdő vállalkozás ugyanazzal a problémával találja magát szemben, ezért vélhetően egy jól kidolgozott, könnyen használható tájékoztató anyaggal kezdődik a mentorálási rendszer. A NAV ezt követő lépéseit pedig majd meglátjuk januárban.

A kezdő vállalkozások ilyen szintű támogatása pozitív fejlemény az Adóhatóság oldaláról.  Várjuk a részleteket.

 

2017. december 27.