Üzleti naptár - 7. hét

A héten fizetési határidőnk nem lesz, de vészesen közeleg a január havi áfa bevallás, az éves áfa bevallás

és az egyéni vállalkozók éves bevallása is.

Ellenőrizd le, hogy minden szükséges dokumentumot leadtál már a könyvelődnek ezzel kapcsolatban.

Heti tipp:

Február 15-ig választhatják az adóhatósági adóbevallást azok a magánszemélyek, akik a munkáltatójuk felé nem nyilatkoztak január 31-ig és mégis azt szeretnék, ha a NAV készítené el a bevallásaikat. Figyelmeztesd munkavállalóidat, hogy ezzel a lehetőséggel még élhetnek.

Az a magánszemély kérheti, aki 2015-ben

• ingatlan bérbeadásából (ide nem értve a termőföld haszonbérbeadását) szerzett adóköteles jövedelmet  oly módon, hogy az ingatlant kifizetőnek adta bérbe, és a kifizető levonta a bevételt terhelő adóelőleget,
  • kizárólag olyan bevallásköteles bevételt szerzett, amelyből kifizető, munkáltató adóelőleget (pl. kifizetőtől származó egyéb jövedelem), adót (pl. vállalkozásból kivont jövedelem) vont le,
  • ingó vagyontárgy, ingatlan, vagyoni értékű jog átruházásából származó adóköteles jövedelmet szerzett,
  • nem volt egyéni vállalkozó, vagy egyéni vállalkozóként a tevékenységét az adóév egészében szüneteltette,
  • mezőgazdasági őstermelői tevékenységéből adóköteles bevételt nem szerzett, vagy mezőgazdasági őstermelői tevékenységével összefüggésben nemleges nyilatkozatot tesz,
  • az összevont adóalapot képező jövedelméből adóalap-csökkentő családi kedvezményt, illetőleg családi járulékkedvezményt, vagy más adókedvezményt (személyi kedvezményt, lakáscélú hiteltörlesztés áthúzódó kedvezményét, tandíj, felnőttképzési díj címén igénybe vehető halasztott kedvezményt) érvényesít,
  • rendelkezni kíván az adójáról nyugdíj-előtakarékossági és/vagy önkéntes kölcsönös biztosító pénztári számla javára és/vagy nyugdíjbiztosítási szerződés alapján biztosító pénzforgalmi számlája javára,
  • olyan bevételt szerzett, amelyre az ekho törvény szerinti adózást választott, de kizárja az egyszerűsített bevallást, ha a magánszemély az ekho törvény szerinti különadó fizetésére köteles, vagy a kifizetőt és az őt terhelő ekho megállapítását, bevallását, megfizetését a kifizetőtől átvállalta,
  • osztalékból származó bevételt szerzett, kivéve, ha a jóváhagyott osztalék adójával szemben az adóévet megelőzően felvett osztalékelőlegből levont adót számol el,
  • megszerzett bevétele után egészségügyi hozzájárulás fizetésére nem kötelezett,
  • egyszerűsített foglalkoztatásból származó adóköteles bevételt szerzett.

Sikeres hetet kívánunk Neked 🙂

Komjáthy Könyvelés